Technikum nr 7 warszawskim laureatem projektu Badacz Wody!
Działania podejmowane przez Zespół Badaczy Wody z Technikum nr 7 zostały docenione przez polskiego koordynatora tego międzynarodowego projektu. Nasza szkoła uzyskała statuetkę warszawskiego laureata projektu Badacz Wody. Wszyscy uczniowie zaangażowani w szkolne działania na rzecz zasobów wody na świecie, otrzymali dyplomy. Gratulujemy!
Liczy się każda kropla wody!
W czerwcu b.r. uczniowie Technikum nr 7, w ramach projektu Badacz Wody, podjęli działanie zachęcające do oszczędzania wody. Przy kranach w szkolnych łazienkach rozkleili naklejki informujące o konieczności szanowania każdej kropli wody i zachęcające do dokładnego dokręcania kranów.
Doniesienia mediów z ostatnich dni pokazały, że coraz więcej polskich miast i wsi ma problemy z zapewnieniem mieszkańcom dostępu do bieżącej wody, szczególnie w czasie długotrwałych upałów. Dlatego codzienne oszczędzanie wody jest koniecznością!
Szkolny koordynator projektu: p. M. Kołodziejska
ZMIANA W TERMINARZU
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO ODBĘDZIE SIĘ
19 CZERWCA 2019 R.
O GODZINIE 9:00
Kosmiczny Piknik Naukowy w „Kolejówce”
Troszkę o nas w Informatorze Ochoty i Włoch:
https://iochota.pl/artykul/kosmiczny-piknik-naukowy/699297
Informacja
Fundacja Grupy PKP
oraz
Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei
zapraszają 14 czerwca (piątek) 2019 r.
na spotkanie
przy grobie Stanisława Wysockiego,
zorganizowane w 174. rocznicę uruchomienia
pierwszego odcinka Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej.
Następnie p. Marek Moczulski poprowadzi okolicznościowy spacer
szlakiem grobów osób związanych z koleją.
Zbiórka chętnych na cmentarzu powązkowskim, przy bramie św. Honoraty, o godz. 14.00.
Prawo do szkoły / spotkanie / młodzież od 14 do 19 roku życia, Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski
15.06.2019, 13.00-15.00, Zespół Szkół Specjalnych nr 89, ul. Skaryszewska 8 w Warszawie
Czyja jest szkoła?
Kto projektuje szkoły? Kto pisze podstawy programowe i podręczniki? Kto ustala regulaminy, plany lekcji i zasady codziennego funkcjonowania w szkołach? Kto segreguje dzieci według miejsca zamieszkania, wieku, płci, sprawności intelektualnej? Kto ocenia? Kto organizuje rozrywki i działania twórcze? Kto decyduje o ubiorach, jedzeniu, aktywności fizycznej, kolorze ścian, zakupach do biblioteki, każdym aspekcie życia w szkołach?
I dlaczego nie uczennice i uczniowie?
Dlaczego dorośli lekceważą głos, pomysły, uczucia i perspektywę dzieci i młodych ludzi?
Kim są uczniowie i uczennice? Klientami szkoły? Masą do obróbki? Niedoskonałymi dorosłymi, których trzeba ukształtować?
W powszechnym przekonaniu szkoła jest miejscem, gdzie nauczyciele mają władzę i legitymację rodziców do utrzymywania tego typu relacji używając przewagi wiedzy i doświadczenia, perswazji, zasady respektu wobec starszych, narzuconych wartości i norm, a czasem też strachu. Wszystkie te strategie mają u swojego podłoża ideę, że nierówność jest oczywista. Jak w takiej szkole uczyć się demokracji, praw dziecka i człowieka?
Kto zatem na poważnie uznaje - po prawie stu latach od powstania pism Janusza Korczaka - że podmiotowość dziecka, zapisana w różnych dokumentach dotyczących polskiej edukacji, jest warta realizowania w praktyce?
W chwili, w której oddajemy katalog do druku, w Polsce wciąż trwają strajki nauczycielek i nauczycieli, walczących o polepszenie warunków swojej pracy w publicznych szkołach. Ludzie, którzy współwychowują dzieci, będąc bezpośrednio odpowiedzialnymi za przyszłość naszego kraju i świata, zarabiają dramatycznie mało. Kolejne reformy systemu edukacji nie są zorientowane na wykształcanie w młodych ludziach świadomości obywatelskiej i tolerancji oraz nie rozwijają w pełni ich potencjałów intelektualnych i twórczych. Dyskusje wokół kształtu szkoły - warunków pracy nauczycieli i podstaw programowych - są dziś w samym sercu debaty politycznej. W kolejnych dyskusjach brakuje jednak bardzo ważnego, o ile nie najistotniejszego, głosu: nikt nie pyta dzieci i młodzieży o to, jak wyobrażają sobie szkołę, której chcieliby być częścią.
Debata będzie przeprowadzone w formule stołu performatywnego (Long Table). Jest to model prowadzenia dyskusji, który wymyślił amerykański kolektyw f Split Britches. Jego ideą jest stworzenie warunków demokratycznej rozmowy, która nie byłaby moderowana, przez co wszystkie pojawiające się w niej głosy byłyby w takim samym stopniu uprawnione. Ponadto brak moderatora i obowiązująca przy stole etykieta przenosi odpowiedzialność za kształt dyskusji na wszystkich jej uczestników.
Wprowadzenie do spotkania: dr Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski
ZAPISY: https://biennalewarszawa.pl/prawo-do-szoly/
lub mailowo agata_siwiak@o2.pl
Akademia Patriotyzmu
Szanowni Państwo,
Centrum Myśli Jana Pawła II zaprasza do udziału w bezpłatnej Akademii Patriotyzmu! Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i rozumienie świata, zdobyć nowe umiejętności i nowe przyjaźnie, dotknąć historii Polski i zgłębić jej tajniki, zgłoś się koniecznie!
Projekt kierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz tegorocznych maturzystów z Warszawy i Mazowsza.
Program Akademii obejmuje: 1. udział w tygodniowej szkole letniej w Trójmieście, skupionej wokół polskiej tradycji niepodległościowej, demokratycznej, solidarnościowej, w tym wizyty w Muzeum Emigracji, Europejskim Centrum Solidarności i Muzeum II Wojny światowej oraz konwersatoria bazującena nauczaniu Jana Pawła II nt. patriotyzmu, solidarności, wspólnej odpowiedzialności za ojczyznę [19 - 25 sierpnia 2019 roku], 2. udział w weekendowych warsztatach z wideo-marketingu i tworzenia kampanii społecznej, 3. realizację i publikację kampanii społecznej na kanale YouTube. Akademia jest bezpłatna!
Aby wziąć udział w rekrutacji, należy do 30.06.2019 r. wypełnić formularz.W Akademii udział weźmie wybranych 15 osób. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi na stronie www.centrumjp2.pl do 12 lipca 2019 r. W razie pytań prosimy o kontakt: akademiapatriotyzmu@centrumjp2.pl
Uczniowie Technikum nr 7 na Spotkaniu Krótkofalowców w Kampinoskim Parku Narodowym
W dniu 8 maja 2019 r. zespół uczniów zaangażowanych w organizację Misji Balonowych, w składzie: Paweł Sufczyński, Błażej Wiśniewski, Jan Grzybek i Bartosz Kosicki z klasy pierwszej o profilu mechatronicznym, uczestniczył w Spotkaniu Krótkofalowców w Kampinoskim Parku Narodowym. Chłopcy zostali zaproszeni przez ekipę krótkofalowców: Ryśka SQ9MDD, Jarka SP5JRM, Krzyśka SQ5NWI, Pawła SQ5BLK, która wspomagała ich przy realizacji projektu balonowego. Mieli okazję lepiej poznać środowisko krótkofalowców, obserwować ich podczas pracy, a także śledzić lot swojego balonu za pomocą profesjonalnego sprzętu. Uczniowie przebywali w obozie krótkofalowców do czasu pęknięcia balonu stratosferycznego z sondą, którą wysłali kilka godzin wcześniej z okolic Grodziska Mazowieckiego. Następnie udali się w misję pościgową. Sondę udało się podjąć w Chotomowie. Opiekunem grupy uczniów była p. M. Kołodziejska.
Druga Misja Balonowa uczniów Technikum nr 7
Dwa tygodnie po Pierwszej Misji Balonowej, uczniowie klasy pierwszej oraz drugiej o profilu technik mechatronik, przeprowadzili kolejną, Drugą Misje Balonową. Do współpracy w ramach organizacji Misji, uczniowie Technikum nr 7 zostali zaproszeni przez grupę krótkofalowców, m.in. Ryśka SQ9MDD, Jarka SP5JRM, Krzyśka SQ5NWI oraz Pawła SQ5BLK, za co bardzo dziękujemy!
Druga Misja Balonowa odbyła się 8 czerwca 2019 r. i wzięli w niej udział następujący uczniowie: Błażej Wiśniewski – koordynator lotu, Paweł Sufczyński, Jan Grzybek, Bartosz Kosicki, Dominik Skalski i Filip Wilczyński. Do organizacji kolejnej Misji, uczniowie wykorzystali swoje wcześniejsze doświadczenia i udoskonalili działania w kilku obszarach. Balon, podobnie jak i za pierwszym razem, został wypuszczony w okolicy Grodziska Mazowieckiego. Start balonu odbył się o godz. 11:20. Relacja ze startu jest dostępna na stronie: https://www.twitch.tv/videos/436103806## Po ponad dwóch godzinach lotu, ok. 13.30, sonda wylądował na brzozie, w ogrodzie sympatycznego Pana z Chotomowa.
Misja Balonowa zgromadziła na starcie wiele osób. Oprócz uczniów Technikum nr 7, byli tam również rodzice uczniów oraz liczna grupa ludzi z pasją – krótkofalowców z rodzinami. Dziękujemy wszystkim uczestnikom!
Opiekun: M. Kołodziejska
3
Szkolny konkurs „Skuteczny Łowca Cząstek Kosmicznych” rozstrzygnięty!
Znamy już wyniki szkolnego konkursu pt. „Skuteczny łowca cząstek kosmicznych”.
Na podium znaleźli się uczniowie klasy 1 o profilu mechatronicznym: Paweł Sufczyński, Jan Grzybek i Błażej Wiśniewski. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Konkurs został zorganizowany w ramach projektu „Dosięgnąć kosmosu z Technikum nr 7 i rozwinąć kompetencje”, współfinansowanego ze środków Biura Edukacji m.st. Warszawy.
Celem konkursu było schwytanie przy pomocy aplikacji CREDO Detector jak największej ilości cząstek promieniowania kosmicznego. Konkurs był częścią dużego projektu pt. „CREDO – Łowcy cząstek kosmicznych”, realizowanego przez Instytut Fizyki Jądrowej Polskiej Akademii Nauk oraz CREDO Collaboration.
Szkolny koordynator projektu – p. Magdalena Kołodziejska.
Wycieczka do Trójmiasta
W dniach 30-31 maja klasa 2w wyjechała na wycieczkę do Trójmiasta. Podczas wyjazdu, uczniowie poznali zasady funkcjonowania elektrowni wiatrowej Bystra oraz wtopili się w morski klimat w Akwarium Gdyńskim. 2w miała możliwość spacerowania brzegiem klifu poznając proces abrazji. Uczniowie zaznali atrakcji Aquaparku w Sopocie. Co więcej, wjechali na teren rafinerii LOTOS poznając zasady pracy tego obiektu. Poznali tam również metody i produkty rafinacji ropy naftowej. Na koniec, uczniowie przenieśli się do Malborka, by poczuć obecność ducha Ulricha von Jungingena i poznać codzienne życie Krzyżaków. Opiekunowie: p. A. Olszak, p. J. Arendarska.
2
Noc Muzeów 2019 w „Kolejówce”
"W tym roku, w sobotę 18 maja 2019 r. niewiele placówek ochockich wzięło udział w akcji Noc Muzeów. Tym bardziej cieszy fakt, że Technikum nr 7 d. „Kolejówka” przy ul. Szczęśliwickiej 56 – najstarsza średnia szkoła techniczna w Polsce - już po raz drugi zaprosiła zwiedzających. IV-pietrowy budynek, w którym się mieści od 1953 r. został zaprojektowany przez inż. Jana Golińskiego. Między 19-tą a północą przyszło 411 osób!"
Cały artykuł:
Kosmiczny Piknik Naukowy już za nami!
W dn. 25 maja 2019 r. w Technikum nr 7 miał miejsce Kosmiczny Piknik Naukowy, który stanowił podsumowanie projektu pt. „Dosięgnąć kosmosu z Technikum nr 7 i rozwinąć kompetencje”. Projekt ten był realizowany w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych i współfinansowany ze środków Biura Edukacji m.st. Warszawy.
Partnerami Pikniku byli: ESERO Polska, Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Ochota oraz Fundacja OPOR.
Na uczestników Pikniku czekały liczne atrakcje, m.in. pokazy w mobilnym planetarium, warsztaty kosmiczne, zajęcia w szkolnym obserwatorium astronomicznym, wyrzutnie rakiet oraz konkursy z nagrodami. Wydarzeniem współtowarzyszącym była pierwsza Misja Balonowa zorganizowana przez naszych uczniów z klas o profilu mechatronicznym. Podczas Kosmicznego Pikniku, nie zabrakło również stanowisk przygotowanych przez szkolny zespół Badaczy Wody. Wszak obecność śladów wody we Wszechświecie jest kryterium determinującym poszukiwania form życia poza naszą planetą. Festiwal Wody doskonale wkomponował się w tematykę Pikniku.
Kosmiczny Piknik Naukowy zaszczycił swoją obecnością p. Krzysztof Grochowski, naczelnik Wydział Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Ochota.
Pomysłodawcą pikniku oraz jego koordynatorem była p. Magdalena Kołodziejska.
W organizację pikniku włączyli się również liczni nauczyciele naszej szkoły: p. M. Kowalczyk, p. K. Falkiewicz, p. M. Aleksandrowska, p. D. Idaszewska, p. A. Imiołek, p. E. Kwarciana, p. A. Jabłonowski, p. J. Wiśniewska, p. A. Olszak, p. R. Kędziora i p. A. Retka.
21
Misja Balonowa uczniów Technikum nr 7!
W sobotę 25 maja 2019 roku wystartowała pierwsza Misja Balonowa przygotowana przez uczniów naszej szkoły. W jej realizację szczególnie zaangażowani byli uczniowie z klasy pierwszej i drugiej o profilu mechatronicznym. Organizację naszej Misji wspierał zespół krótkofalowców, a w sposób szczególny p. Ryszard Labus. Start balonu obserwował PAXI – maskotka Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). Szkolnym koordynatorem zespołu jest p. M. Kołodziejska, a opiekunem podczas startu balonu była p. A. Borkowska-Gut.
Misja Balonowa zrealizowana została w ramach projektu pt. „Dosięgnąć kosmosu z Technikum nr 7 i rozwinąć kompetencje”, którego celem jest rozbudzenie i wspieranie zainteresowań naukowych uczniów w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz rozwój kompetencji kluczowych. Projekt jest współfinansowany ze środków m.st. Warszawy.
Noc Muzeów 2019
Nasza Szkoła już po raz drugi wzięła udział w akcji Noc Muzeów. W sobotę 18.05.2019r., w godzinach od 19 do północy, 411 (!) osób oglądało muzeum szkolne, wystawę starych książek z XIX wieku oraz 1. połowy XX w. i kolekcję różnorodnych lamp kolejowych. Najbardziej podobały się modele pociągów, dawne pomoce naukowe i rysunki techniczne uczniów. Z zainteresowaniem oglądano stare fotografie szkoły, nauczycieli i uczniów. Przyjechali goście z Krakowa, Ciechanowa, a nawet z Anglii i Węgier. Najmłodsza zwiedzająca miała 9 miesięcy.
Goście Nocy Muzeów oglądali także nowoczesne pomoce naukowe w pracowniach: elektrycznej (hitem był skaczący pierścień) i mechatronicznej ( gdzie jeździły roboty) oraz urządzenia energii odnawialnej zarówno w sali lekcyjnej jak i na dachu. Wyjście na dach było atrakcyjne także z powodu możliwości zrobienia pamiątkowych zdjęć na tle obserwatorium astronomicznego i interesujących, szczególnie po zmroku, widoków na okolicę.
Na najmłodszych gości czekały słodycze i drobne upominki.
Organizatorem Nocy Muzeów była p. Maria Pilich, którą wypytywano o historię szkoły i jej patrona, byłych i obecnych nauczycieli, absolwentów. Tajniki techniczne przybliżali p. Czesław Grzanka, p. Karol Falkiewicz, p. Anna Imiołek, p. Maciej Imiołek, p. Jakub Niewczas i p. Dariusz Wojtasik.
To była bardzo udana impreza.
1
Konkurs E(x)plory
Konkurs E(x)plory to nietypowy konkurs o zasięgu ogólnopolskim.
Nasi uczniowie przygotowali projekt ISPJP - Inteligentny System Poprawiający Jakość Powietrza.
Temat wzbudził duże zainteresowanie wśród publiczności i jury konkursowego. W wyniku dyskusji na dociekliwe pytania jury, uczniowie już planują jak udoskonalić swój pomysł na przyszły rok.
Udział wzięli uczniowie z klasy 3c: Aleksander Szczepański, Michał Wierzbicki, Maciej Mróz i Mateusz Gutowski.
Opiekun: p. A. Imiołek
1
Kosmiczny Piknik Naukowy
Społeczność szkolna Technikum nr 7
w Zespole Szkół im. inż. S. Wysockiego, d. Kolejówkaserdecznie zaprasza
na Kosmiczny Piknik Naukowy,
który odbędzie się w dn. 25 maja 2019 r., w godz. 10:00 -13:00,
w naszej szkole, przy ul. Szczęśliwickiej 56 w Warszawie.Piknik stanowi podsumowanie projektu pt. „Dosięgnąć kosmosu z Technikum nr 7 i rozwinąć kompetencje”, realizowanego w ramach Warszawskich Inicjatyw Edukacyjnych, dofinansowanego ze środków Biura Edukacji m.st. Warszawy.
Partnerami wydarzenia są: ESERO Polska, Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Oświaty i Wychowania
dla Dzielnicy Ochota oraz Fundacja OPOR.Podczas pikniku przewidziano liczne atrakcje, m.in. zajęcia w szkolnym obserwatorium astronomicznym, pokazy w mobilnym planetarium, warsztaty kosmiczne, wyrzutnie rakiet
oraz konkursy z nagrodami.Serdecznie zapraszamy
https://www.facebook.com/events/1246040392221806/
Plan Pikniku:
Archiwum Aktualności