Strona główna

  • Aktualności

    • Głosowanie na naszych uczniów!
    • Projekt Edukacyjny STEM Politechniki Warszawskiej
    • Technikum nr 7 warszawskim laureatem projektu Badacz Wody!
      • Technikum nr 7 warszawskim laureatem projektu Badacz Wody!

      • 19.06.2019
      • Działania podejmowane przez Zespół Badaczy Wody z Technikum nr 7 zostały docenione przez polskiego koordynatora tego międzynarodowego projektu. Nasza szkoła uzyskała statuetkę warszawskiego laureata projektu Badacz Wody. Wszyscy uczniowie zaangażowani w szkolne działania na rzecz zasobów wody na świecie, otrzymali dyplomy. Gratulujemy!

    • Liczy się każda kropla wody!
      • Liczy się każda kropla wody!

      • 19.06.2019
      • W czerwcu b.r. uczniowie Technikum nr 7, w ramach projektu Badacz Wody, podjęli działanie zachęcające do oszczędzania wody. Przy kranach w szkolnych łazienkach rozkleili naklejki informujące o konieczności szanowania każdej kropli wody i zachęcające do dokładnego dokręcania kranów.

        Doniesienia mediów z ostatnich dni pokazały, że coraz więcej polskich miast i wsi ma problemy z zapewnieniem mieszkańcom dostępu do bieżącej wody, szczególnie w czasie długotrwałych upałów. Dlatego codzienne oszczędzanie wody jest koniecznością!

        Szkolny koordynator projektu: p. M. Kołodziejska

    • Kosmiczny Piknik Naukowy w „Kolejówce”
      • Informacja

      • 14.06.2019
      • Fundacja Grupy PKP

        oraz

        Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei

         

        zapraszają 14 czerwca (piątek) 2019 r.

        na spotkanie

        przy grobie Stanisława Wysockiego,

        zorganizowane w 174. rocznicę uruchomienia

        pierwszego odcinka Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej.

                         Następnie p. Marek Moczulski poprowadzi okolicznościowy spacer

        szlakiem grobów osób związanych z koleją.

         

        Zbiórka chętnych na cmentarzu powązkowskim, przy bramie św. Honoraty, o godz. 14.00.

         

         

      • Prawo do szkoły / spotkanie / młodzież od 14 do 19 roku życia, Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski

      • 14.06.2019
      • 15.06.2019, 13.00-15.00, Zespół Szkół Specjalnych nr 89, ul. Skaryszewska 8 w Warszawie

         

        Czyja jest szkoła?

        Kto projektuje szkoły? Kto pisze podstawy programowe i podręczniki? Kto ustala regulaminy, plany lekcji i zasady codziennego funkcjonowania w szkołach? Kto segreguje dzieci według miejsca zamieszkania, wieku, płci, sprawności intelektualnej? Kto ocenia? Kto organizuje rozrywki i działania twórcze? Kto decyduje o ubiorach, jedzeniu, aktywności fizycznej, kolorze ścian, zakupach do biblioteki, każdym aspekcie życia w szkołach?

        I dlaczego nie uczennice i uczniowie?

        Dlaczego dorośli lekceważą głos, pomysły, uczucia i perspektywę dzieci i młodych ludzi?

        Kim są uczniowie i uczennice? Klientami szkoły? Masą do obróbki? Niedoskonałymi dorosłymi, których trzeba ukształtować?

        W powszechnym przekonaniu szkoła jest miejscem, gdzie nauczyciele mają władzę i legitymację rodziców do utrzymywania tego typu relacji używając przewagi wiedzy i doświadczenia, perswazji, zasady respektu wobec starszych, narzuconych wartości i norm, a czasem też strachu. Wszystkie te strategie mają u swojego podłoża ideę, że nierówność jest oczywista. Jak w takiej szkole uczyć się demokracji, praw dziecka i człowieka?

        Kto zatem na poważnie uznaje - po prawie stu latach od powstania pism Janusza Korczaka - że podmiotowość dziecka, zapisana w różnych dokumentach dotyczących polskiej edukacji, jest warta realizowania w praktyce?

        W chwili, w której oddajemy katalog do druku, w Polsce wciąż trwają strajki nauczycielek i nauczycieli, walczących o polepszenie warunków swojej pracy w publicznych szkołach. Ludzie, którzy współwychowują dzieci, będąc bezpośrednio odpowiedzialnymi za przyszłość naszego kraju i świata, zarabiają dramatycznie mało. Kolejne reformy systemu edukacji nie są zorientowane na wykształcanie w młodych ludziach świadomości obywatelskiej i tolerancji oraz nie rozwijają w pełni ich potencjałów intelektualnych i twórczych. Dyskusje wokół kształtu szkoły - warunków pracy nauczycieli i podstaw programowych - są dziś w samym sercu debaty politycznej.  W kolejnych  dyskusjach brakuje jednak bardzo ważnego, o ile nie najistotniejszego, głosu: nikt nie pyta dzieci i młodzieży o to, jak wyobrażają sobie szkołę, której chcieliby być częścią.

        Debata będzie przeprowadzone w formule stołu performatywnego (Long Table). Jest to model prowadzenia dyskusji, który wymyślił amerykański kolektyw f Split Britches. Jego ideą jest stworzenie warunków demokratycznej rozmowy, która nie byłaby moderowana, przez co wszystkie pojawiające się w niej głosy byłyby w takim samym stopniu uprawnione. Ponadto brak moderatora i obowiązująca przy stole etykieta przenosi odpowiedzialność za kształt dyskusji na wszystkich jej uczestników.

         

        Wprowadzenie do spotkania: dr Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski

        ZAPISY: https://biennalewarszawa.pl/prawo-do-szoly/

        lub mailowo agata_siwiak@o2.pl

    • #FraktalNa100lecie
      • #FraktalNa100lecie

      • 12.06.2019
      • Nasza szkoła w ramach Jubileuszowego Roku Matematyki przyłączyła się do projektu „Fraktal na stulecie” - zabawy polegającej na układaniu fraktala. Trzeci etap Trójkąta Sierpińskiego powstał 6 czerwca 2019 r. z uczniów klasy 3g, na boisku naszej szkoły.

        Opiekun: p. Marta Kowalczyk

    • Akademia Patriotyzmu
      • Akademia Patriotyzmu

      • 12.06.2019
      • Szanowni Państwo,

        Centrum Myśli Jana Pawła II zaprasza do udziału w bezpłatnej Akademii Patriotyzmu! Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i rozumienie świata, zdobyć nowe umiejętności i nowe przyjaźnie, dotknąć historii Polski i zgłębić jej tajniki, zgłoś się koniecznie!

        Projekt kierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz tegorocznych maturzystów z Warszawy i Mazowsza.

        Program Akademii obejmuje: 1. udział w tygodniowej szkole letniej w Trójmieście, skupionej wokół polskiej tradycji niepodległościowej, demokratycznej, solidarnościowej, w tym wizyty w Muzeum Emigracji, Europejskim Centrum Solidarności i Muzeum II Wojny światowej oraz konwersatoria bazującena nauczaniu Jana Pawła II nt. patriotyzmu, solidarności, wspólnej odpowiedzialności za ojczyznę [19 - 25 sierpnia 2019 roku], 2. udział w weekendowych warsztatach z wideo-marketingu i tworzenia kampanii społecznej, 3. realizację i publikację kampanii społecznej na kanale YouTube. Akademia jest bezpłatna!

        Aby wziąć udział w rekrutacji, należy do 30.06.2019 r. wypełnić formularz.W Akademii udział weźmie wybranych 15 osób. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi na stronie www.centrumjp2.pl do 12 lipca 2019 r. W razie pytań prosimy o kontakt: akademiapatriotyzmu@centrumjp2.pl 

  • Partnerzy

    Dziękujemy naszym partnerom za współpracę
    • Szybka Kolej Miejska
    • Polskie Linie Kolejowe
    • Koleje Mazowieckie
    • Stowarzyszenie Elektryków Polskich
    • PKP Cargo
    • Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie
    • Tramwaje Warszawskie
    • PKP Intercity
    • Metro Warszawskie
    • Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii